BURMISTRZ PAJĘCZNA Ogłoszenie Burmistrza Pajęczna o otwartym konkursie ofert na realizację w 2025 roku zadania publicznego pod nazwą: "Powszechna nauka pływania dla uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pajęczno w 2025 roku"

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE OFERT
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 17, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1491 z późn. zm.), uchwały nr 54/VII/24 Rady Miejskiej W Pajęcznie z dnia 28 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Pajęczno z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
BURMISTRZ PAJĘCZNA
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 roku zadania publicznego pod nazwą:
„Powszechna nauka pływania dla uczniów klas I-III szkół podstawowych
z terenu Gminy Pajęczno w 2025 roku”
-
ADRESACI KONKURSU
Organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej organizacjami.
-
FORMA REALIZACJI ZADAŃ
Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie wspierania lub powierzenia zadań publicznych wraz
z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
-
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA
Gmina Pajęczno przeznaczyła dotacje dla organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych
w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie środki finansowe
w wysokości: 1. W roku 2023 dotacja na realizację tego zadania została przyznana Międzyszkolnemu Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu „MEDUZA” Pajęczno w wysokości 21.000,00 zł.
2. W roku 2024 dotacji na to zadanie nie przyznano
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Powszechna nauka pływania dla uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pajęczno w 2025 roku” wynosi 21.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych 00/100).
-
TERMIN REALIZACJI ZADANIA
Zadanie realizowane będzie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 roku
-
OPIS ZADANIA
Konkursem objęte są zadania publiczne z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu m.in. poprzez:
- upowszechnianie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży,
- promocja zdrowego stylu życia,
- zapewnienie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego,
- profilaktyka przeciwdziałania i korygowanie wad postawy,
- zapobieganie zjawiskom patologii społecznych, poprzez skierowana do uczniów ofertę uczestnictwa w dodatkowych zajęciach sportowych,
- nabywanie przez dzieci podstawowych umiejętności pływania,
- poznawanie technik podstawowych stylów pływackich,
- organizację imprez pływackich,
- wzmocnienie umiejętności osobistych i społecznych uczestników zajęć,
- zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpiecznego zachowania w wodzie.
-
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
-
Postępowanie konkursowe odbywać się będzie przy uwzględnieniu zasad określonych
w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1491 z późn. zm.) -
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu konkursowym.
-
Zadanie powinno być przedmiotem działalności statutowej podmiotu ubiegającego się o dotację.
-
Rozpatrywane będą oferty złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym
w ogłoszeniu konkursowym. W przypadku stwierdzenia braków/błędów formalnych podmiot składający ofertę będzie miał możliwość jednorazowej poprawy oferty pod względem formalnym, oraz oczywistej omyłki merytorycznej. -
Z dotacji mogą być pokrywane następujące koszty:
-
zakup niezbędnego sprzętu sportowego,
-
zakup drobnych nagród rzeczowych,
-
delegacje zbiorowe na zawody,
-
transport (w tym ewentualnie zakup paliwa niezbędnego do realizacji zadania), noclegi, wyżywienie,
-
ekwiwalenty sędziowskie,
-
wynajem obiektów oraz urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
-
płace szkoleniowców,
-
udział w szkoleniach, konferencjach szkoleniowych kadry instruktorsko– trenerskiej,
-
obsługa medyczna i techniczna,
-
opłaty licencyjne i startowe,
-
stałe opłaty związane z utrzymaniem siedziby stowarzyszenia (w tym: czynsz, opłaty za media, opłaty telefoniczne – dotyczy wyłącznie tel. stacjonarnego znajdującego się w siedzibie organizacji),
-
obsługa księgowa i administracyjna,
-
opłaty pocztowe,
-
koszty niezbędnych podróży służbowych,
-
zakup niezbędnych materiałów i urządzeń biurowych.
-
Dotacja nie będzie udzielana na:
-
podejmowanie działalności gospodarczej.
-
cele nie związane z działalnością statutową organizacji.
-
pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów.
-
Organizacjom, które nie wywiązały się lub nie rozliczyły z zawartych z gminą umów.
-
dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczegółowych.
-
Oferty niespełniające wymogów, o których mowa w pkt. VI ust. 1 niniejszego ogłoszenia, jak również niepochodzące od organizacji pozarządowych podlegają odrzuceniu.
-
Lista podmiotów, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym, zostanie podana do wiadomości na stronie www.pajeczno.pl .
-
W przypadku, gdy wnioskowana w ofertach kwota dofinansowania przekroczy wysokość środków przeznaczonych na wsparcie poszczególnych zadań, zastrzega się możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. W przypadku konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferenta, nie będzie on związany złożoną ofertą. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
-
Kwota określona w pkt. III mogą ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadania można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizacje zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
-
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości.
-
Burmistrz Pajęczna może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie podpisania z nim umowy i cofnąć dotację, w przypadku, gdy:
-
podmiot lub jego reprezentanci utracili zdolność do czynności prawnych,
-
zostały ujawnione, nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta,
-
podmiot nie dysponuje rachunkiem bankowym dla przyjęcia dotacji.
-
rzeczywisty zakres zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie,
-
-
W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Gminę Pajęczno z wyżej wymienionych przyczyn, Gmina może zarezerwowane środki przeznaczyć na inną wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizacje zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
VII. WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
-
Podmioty składające oferty na realizację zadań, powinny posiadać niezbędne doświadczenie oraz zasoby rzeczowe (baza materialno-techniczna) i osobowe (kadra z odpowiednimi kwalifikacjami) zapewniające wykonanie zadania.
-
Zadania, o których mowa w pkt. V muszą być realizowane do 31 grudnia 2023 roku z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie. Realizacja zadań musi odbywać się zgodnie z terminami określonymi w pkt. IV
-
Oferent jest zobowiązany do stosowania aktualnych przepisów prawa oraz wytycznych właściwych organów w zakresie realizacji zadania publicznego w kontekście stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-Cov-2. Oferent jest zobowiązany na bieżąco monitorować ewentualne zmiany w przepisach prawa oraz wytycznych.
-
Przy wykonywaniu zadania publicznego oferent zobowiązany jest do zapewnienia dostępności, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 2240).
-
Szczegółowy termin i warunki realizacji zadania zostaną określone każdorazowo w wiążącej strony umowie.
VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
-
Pisemne oferty dotyczące realizacji zadań należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 sierpnia 2025 r. do godz. 13.00.
-
Oferta, powinna zawierać w szczególności informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz dokumenty wynikające z druku wzoru oferty.
-
Miejsce złożenia ofert:
Urząd Miejski w Pajęcznie, ul. Parkowa 8/12, 98-330 Pajęczno lub drogą pocztową na wyżej wskazany adres. W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Pajęcznie.
-
Wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
Oferta na konkurs: „Powszechna nauka pływania dla uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pajęczno w 2025 roku”
-
Oferty należy składać na drukach zgodnych z Załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia. Każda oferta winna być złożona na oddzielnym druku.
-
Wzór oferty będzie dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pajęcznie www.pajeczno.pl
-
Oferty złożone na innych drukach niż wskazane w pkt. 5 lub złożone po terminie będą odrzucone
z przyczyn formalnych. -
Do wypełnionego czytelnie formularza oferty, o którym mowa w pkt. 5 podpisanego przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, należy dołączyć:
– Obligatoryjnie:
a) kopię aktualnego odpisu z KRS lub innego rejestru lub ewidencji, potwierdzone za zgodność
z oryginałem, opatrzone aktualną datą, pieczęcią oraz podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej lub podmiotu. Odpis musi być zgodny
z aktualnym stanem faktycznym i prawnym;
b) oświadczenie o nie prowadzeniu odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności;
c) aktualny statut organizacji,
d) potwierdzenie kwalifikacji instruktorów prowadzących naukę pływania;
– Fakultatywnie:
a) inne dokumenty, które mogą być, zdaniem organizacji istotne dla składanej oferty.
Wszystkie kopie dokumentów dołączone do oferty muszą być potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem( opatrzone aktualna datą, pieczęcią oraz podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy na każdej stronie dokumentu).
-
TERMIN, TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY DOKONYWANIU WYBORU OFERT
-
Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Pajęczna, opiniuje złożone oferty pod kątem najlepszej realizacji zadania. Konkurs ma charakter jawny.
-
Przy wyborze oferty zostanie dokonana ocena:
1) możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę, w tym:
a) doświadczenia w realizacji podobnych zadań w poprzednich okresach,
b) możliwości wykonania zaplanowanych działań w przewidzianym czasie i przy zaplanowanych kosztach,
c) kwalifikacji osób, przy udziale których realizowane będzie zadanie publiczne,
d) realizacji wcześniejszych zleconych zadań publicznych, uwzględniając rzetelność i terminowość rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
2) przedstawionej kalkulacji kosztów realizowanego zadania, a w tym:
a) wysokość udziału środków własnych,
b) wkład rzeczowy planowany przez organizację pozarządową,
c) wysokość środków pochodzących z innych źródeł,
d) strukturę wydatków,
3) zgodność ofert z celami konkursu,
4) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań,
5) liczbę organizacji realizujących wspólnie dane zadanie,
-
Ostateczną decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje, po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej, Burmistrz Pajęczna.
-
Komisja Konkursowa przystępując do rozstrzygnięcia konkursu ofert, dokonuje następujących czynności: zapoznaje się z podmiotami, które złożyły oferty, wypełnia oświadczenia dopuszczające lub wyłączające z postępowania, stwierdza prawomocność posiedzenia komisji, sprawdza prawidłowość ogłoszenia konkursu, ocenia złożone oferty pod względem formalnym (poprawne wypełnienie oferty oraz komplet załączników), odrzuca oferty zgłoszone po wyznaczonym terminie.
-
Komisja sporządza protokół z prac komisji. Sporządzony protokół powinien zawierać:
-
oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
-
imiona i nazwiska członków Komisji Konkursowej,
-
liczbę zgłoszonych ofert,
-
wskazanie ofert odpowiadających warunkom konkursu,
-
wskazanie ofert nieodpowiadających warunkom konkursu lub zgłoszonych po terminie,
-
propozycję rozstrzygnięcia konkursu wraz z proponowaną wysokością dotacji,
-
podpisy członków komisji.
Protokół z posiedzenia Komisji Konkursowej zawierający wyniki oceny ofert oraz propozycje rozstrzygnięcia konkursu, zostanie przedstawiony Burmistrzowi Pajęczna, który dokona ostatecznego wyboru i zdecyduje o wysokości dotacji. Burmistrz Pajęczna zastrzega sobie prawo odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, naboru bez podania przyczyn.
X. INFORMACJE DODATKOWE
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Pajęcznie lub pod nr telefonu 530628606, e-mail: mosir@pajeczno.pl
Burmistrz Pajęczna
/-/ Dariusz Tokarski
Pajęczno, dnia 4 sierpnia 2025 roku